Sähkösopimuksen kilpailutusta koskeva sopimus – riita-asian vastapuolena Savers Group Oy
Toimistomme edustaa Länsi-Rannikon Kala Oy -nimistä yritystä. Yhtiöllä on riita Savers Group Oy:n kanssa sähkösopimuksen kilpailutusta koskevan palvelun sisällöstä ja palkkiosta. Asiakkaamme on saanut Savers Groupilta kymmenien tuhansien eurojen laskun, jonka asiakkaamme on kiistänyt perusteeltaan ja määrältään.
Toimistollamme on lupa käyttää asiakkaamme nimeä tässä yhteydessä. Toimeksianto on blogiteksti julkaistaessa 29.8.24 vielä kesken.
Ota yhteyttä
Olemme asiakkaidemme luottotoimisto
Kilpailutusta koskeva sopimus on juridisesti ongelmallinen ja epäselvä
Asiassa on kyse sähkösopimuksien kilpailutusta koskevasta sopimuksesta, jonka Savers Group on laatinut. Sopimus on juridisesti hyvin ongelmallinen ja epäselvä. Toistaiseksi on hyvin epäselvää se, että miten Savers Group on tosiasiassa palvelun toteuttanut ja millä perusteilla yhtiö vaatii suurta laskuaan maksettavaksi. Asiakkaamme kokee, että palvelu ja laskutus eivät vastaa sovittua.
Tarjoaako Savers Group Oy aitoa palvelua, josta kannattaa maksaa, vai jotain muuta?
Vaikuttaa, että asiakkaamme ei ole kokemansa kanssa yksin. Verkkokeskusteluiden perusteella kokemus Savers Group Oy:n palveluiden laadusta on ollut useammalla kyseenalainen. Yhtiö onkin saanut huomattavan paljon negatiivista palautetta.
Tämä teksti ei ota mitään kantaa siihen, onko Savers Groupia koskevat verkkokeskustelun väitteet miltään osin totta vai eivät. Myös päämiehemme asian selvitys on vielä kesken, eikä yhtään Savers Groupiin liittyvää viranomais- tai tuomioistuinratkaisua ole tiedossamme.
Savers Groupin toiminnasta kysymyksiä – apua ja avuksi?
Savers Groupin toimintapa herättää kysymyksiä ja sen tarkempi selvittäminen on asiakkaamme oikeudellisessa intressissä. Jos sinulla on tietoa tai omaa kokemusta asiasta, voit olla yhteydessä toimistoomme. Jos yritykselläsi itsellään epäselvä tilanne oman palveluntuottajasi kanssa, voimme mahdollisesti auttaa siinä.
Jos olet asiakkaamme asemassa, niin miten sinun kannattaisi toimia?
Yleinen ohje on, että jos yritys on tehnyt sopimuksen, saanut palvelun tai vastaanottanut laskun, jonka se kokee olevan väärä tai virheellinen, yrityksen kannattaa itse olla aktiivinen.
- Selvitä ensin sopimuksesta ja muusta sopimukseen liittyvästä aineistosta, että mitä asiassa on tullut sovituksi.
- Vaadi palveluntarjoajalta selvitystä epäselville seikoille.
- Reklamoi, jos tai kun palvelu tai lasku ei vastaa sovittua. Reklamaatio kannattaa aina tehdä kirjallisesti ja riittävästi yksilöidysti.
Ostajan vastuu lukea huolella sopimus ja sopimuksen juridinen sitovuus
Ostajan on aina tärkeä lukea huolella sopimus läpi. Jos jokin seikka askarruttaa, asia tulisi selvittää aina ennen kuin sopimukseen laittaa nimensä.
Sopimuksen muutokset ja tarkennukset kannattaa aina pyytää kirjallisesti ennen vakuutussopimuksen kilpailutusta koskevan tai muun sopimuksen allekirjoitusta. Jos vastauksien ja muutoksien jälkeenkin kokee, että et saa vastauksia kysymyksiisi, on sopimus useimmiten syytä jättää allekirjoittamatta.
Allekirjoitettu sopimus määrittää osapuolten oikeudet ja velvollisuudet. Sopimus lähtökohtaisesti sitoo. Sopimus on lähtökohta sille, mitä on katsottava sovitun.
Riita-asiassa lakimieskulut korvaa yleensä oikeusturvavakuutus
Kun yritys reklamoi palvelusta tai laskusta, eikä palveluntarjoaja hyväksy reklamaatiota, on kyseessä riita-asia.
Yrityksen oikeusturvavakuutus yleensä korvaa riita-asian hoidosta aiheutuvat juristikustannukset myös siinä tapauksessa, että asia myöhemmin sovitaan tai vastapuoli luopuu vaatimuksistaan.
Sovintoratkaisuun pääsemällä asia on mahdollista päättää ilman oikeudenkäyntiä, joten myös Heikkilä & Co:n lakimiesten käyttämisestä syntyvät kulut jäävät kohtuullisiksi.
Oletko epävarma tilanteestasi? Ota yhteyttä Heikkilä & Co:hon
Juridista apua kannattaa siis käyttää, kun koet sille tarvetta. Toivottavasti tämä blogiteksti tarjoaa hyödyllistä tietoa sopimusten juridisesta sitovuudesta ja pätevyydestä sekä ostajan vastuusta.
Ota ensin yhteys meihin ja anna lakimiestemme tehdä arvio tilanteestasi ja esittää asia vastapuolelle. Edustamme sinua myös oikeudessa, jos sovintoratkaisuun ei päästä. Voimme tehdä puolestasi myös oikeusturvapäätöshakemuksen, jotta saisit korvauksia lakimiehen käyttämisestä oikeuksiesi ajamisessa.
Avustamme riita-asioiden selvittämisessä