Ostamassasi asunnossa on virhe – asuntokauppariita

Oletko asunnon ostaja ja asunto ei vastaa sovittua? Me voimme auttaa korvauksen hankkimisen tai kaupan purun kanssa.

Ostamassasi asunnossa on virhe – asuntokauppariita

Olet ostanut asunnon, olet havainnut virheen ja haluat tehdä korjauskulujen korvaus-, kauppahinnan alennus- tai kaupanpurkuvaatimuksen myyjälle. Asuntokauppariitapalvelumme on juuri sinulle suunnattu.

Palvelumme sisältö vaiheittain

Avustamme asuntokauppariidan selvittämisessä ja tyypillisesti asia etenee näiden vaiheiden mukaisesti.

  1. Sinun, ostajana, oikeudellisen aseman selvittäminen sekä vaihtoehtojen ja suositusten antaminen
  2. Vaatimuksen esittäminen asunnon myyjälle
  3. Osapuolten välisissä sovintoneuvotteluissa avustaminen
  4. Haastehakemuksen laatiminen ja tuomioistuinsovittelussa avustaminen
  5. Käräjäoikeusprosessissa avustaminen

Mitä aikaisemmassa vaiheessa edellä kuvattuja vaiheita asia saadaan ratkaistua sinua tyydyttävällä tavalla, sen edullisemmaksi se sinulle tulee.

Asuntokauppariidan hinta eri vaiheissa

Alla on esitetty esimerkinomaisia tyypillisiä palkkioitamme eri vaiheista. Summat sisältävät arvonlisäveron.

  1. Sinun, ostajana, oikeudellisen aseman selvittäminen sekä vaihtoehtojen ja suosituksen esittäminen – 300 – 1 200 euroa
  2. Vaatimuksen laatiminen – enintään 2 500 euroa (sis. edellinen vaihe)
  3. Osapuolten välisissä sovintoneuvotteluissa avustaminen – enintään 8 000 euroa (sis. edelliset vaiheet)
  4. Haastehakemuksen laatiminen ja tuomioistuinsovittelussa avustaminen – enintään 12 000 euroa (sis. edelliset vaiheet)
  5. Käräjäoikeusprosessissa avustaminen – keskimäärin 27 000 euroa (sis. edelliset vaiheet)

Asunnon virheestä ja ostajan vaatimuksesta

Virhe, jonka olet havainnut voi liittyä asunnossa kaupan jälkeen ilmenneeseen

  • kosteusvaurioon
  • rakennusvirheeseen
  • homeongelmaan
  • sisäilmaongelmaan tai
  • muuhun ongelmaan.

Virhe voi olla täysin ilmeinen tai sitä saattaa joutua selvittämään. Kyseessä voi olla ns. piilovirhe, eli myyjäkään ei ollut tietoinen asiasta, tai hän ei ole huomannut kertoa asiasta ennen kauppaa. Joka tapauksessa olet sitä mieltä, että asunto ei vastaa odotuksiasi ja haluaisit joko korvauksen, hinnanalennuksen tai purkaa kaupan. Jos myyjä ei suostu vaatimuksiisi, syntyy asuntokauppariita.

Asiakkaidemme toimeksiannot hoidetaan nopeasti, selkeästi ja tehokkaasti.

Luotettava valinta

9/10 suosittelee
Jatkuvan asiakastyytyväisyysseurantamme mukaan

Tiesithän, että oikeusturvavakuutuksesi voi korvata sinulle aiheutuneita kulujamme

Miten asuntokauppariita etenee?

  • 1

    Tilanneanalyysi

    • Otamme jutun haltuun – selvitämme ostajan oikeudellisen aseman saadun materiaalin, palaverin ja asiantuntemuksemme perusteella
    • Esitämme vaihtoehdot ja annamme suosituksemme
  • 2

    Vaatimuksen laatiminen

    • Laadimme vaatimuksen
    • Lähetämme sen asiakkaan hyväksymisen jälkeen
    • Jos myyjä suostuu vaatimuksiin, asia päättyy tai
  • 3

    Sovintoneuvottelut

    • Pyrimme saavuttamaan yhteisen näkemyksen ongelmasta ja molempien asemasta
    • Pyrimme sovintoon
    • Mahdollisen sovintosopimuksen laatiminen
    • Asia saattaa päättyä tähän tai
  • 4

    Haastehakemus

    • Laadimme haastehakemuksen ja toimitamme käräjäoikeuteen
    • Myyjä toimittaa vastineensa
  • 5

    Tuomioistuinsovittelu

    • Asia pyritään saada soviteltua tuomarin johdolla
    • Yhteisen näkemyksen löydyttyä asia päättyy sovintosopimukseen tai
  • 6

    Pääkäsittely

    • Sovintoa ei olla saatu aikaiseksi ja asia käsitellään pääkäsittelyssä
    • Käräjäoikeusvaihe päättyy tuomioon
    • Mahdollinen hovioikeusvaihe, jos tehdään valitus

Ota yhteyttä

Ensimmäinen puhelu on veloitukseton kartoituspuhelu.

Lähipalvelupisteet:
Helsinki (Vantaa ja Espoo) | Turku | Tampere

Etäpalveluna:
Lahti | Jyväskylä | Vaasa | Kuopio | Seinäjoki | Lappeenranta | Hämeenlinna | Kouvola | Mikkeli | Joensuu | Oulu | Rovaniemi | Rauma | Pori

Janne Harju

010 289 9426

Tarvekartoitus ja myynti

Jani Karlsson

010 289 9407

Tarvekartoitus ja myynti

Miksi valita Heikkilä & Co hoitamaan asiaanne?

  • Yhdeksän asiakastamme kymmenestä suosittelisi meitä ystävälleen tai liiketuttavalleen (katso palautekyselymme tuloksia).
  • Kiinteistölakimiehemme ja yritysjuristimme hoitavat noin 600 erityyppistä juttua vuodessa, eli tietoa ja osaamista on kertynyt koko lakimiestiimille.
  • Kaikilla kiinteistölakimiehillämme ja yritysjuristeillamme on koko tiimin tieto ja kokemus käytettävissään.

Jätä yhteydenottopyyntö

Yleiskatsaus

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotta voisimme tarjota kävijöille mahdollisimman hyvän käyttökokemuksen. Verkkoselaimeen tallentuvat evästeet tunnistavat palaavat kävijät ja heidän kielensä. Lisäksi evästeet antavat meille tärkeää tietoa mm. siitä, mitkä sivut kiinnostavat kävijöitä.

Syyt miksi erityisesti HYVÄKSYISIT evästeet ovat:
• Voit aloittaa CHATin asiakaspalveluumme kanssa. Jos hylkäät, CHAT palvelu ei toimi.
• Sinua ei voida tunnistaa, vaikka hyväksyisit ne.

Välttämättömät evästeet

Nämä tulee olla aina päällä mm. siksi, että saat sumenkielisen sivuston automaattisesti käyttöösi.

Kolmansien osapuolien evästeet

Sivustomme käyttää evästeiden avulla kolmansien apuohjelmia mm.:
• tarjotakseen CHAT palvelun kävijöille
• kerätäkseen tietoa anonyymisti sivuston käytöstä kuten suosituimmat sivut, suosituimmat sisällöt, kävijämäärät jne.
• pystyäksemme tarjoamaan paremman käyttäjäkokemuksen sivustollamme.