Ostajan vaatimukseen vastaaminen – asuntokauppariita
Olet siis myynyt asunnon ja olet saanut ostajalta reklamaation tai vaatimuksen, josta olet eri mieltä. Asuntokauppariidan ratkaisupalvelumme on juuri sinulle suunnattu.
Palvelumme sisältö vaiheittain
Avustamme asuntokauppariidan selvittämisessä ja tyypillisesti asia etenee näiden vaiheiden mukaisesti.
- Myyjän oikeudellisen aseman selvittäminen sekä vaihtoehtojen ja suositusten antaminen
- Ostajan reklamaatioon tai vaatimuksiin vastaaminen
- Osapuolten välisissä sovintoneuvotteluissa avustaminen
- Haastehakemukseen vastaaminen ja tuomioistuinsovittelussa avustaminen
- Käräjäoikeusprosessissa avustaminen
Mitä aikaisemmassa vaiheessa edellä kuvattuja vaiheita asia saadaan päättymään, sen edullisemmaksi se sinulle tulee.
Asuntokauppariidan hinta eri vaiheissa
Alla on esitetty esimerkinomaisia tyypillisiä palkkioitamme eri vaiheista. Summat sisältävät arvonlisäveron.
- Myyjän oikeudellisen aseman selvittäminen sekä vaihtoehtojen ja suosituksen esittäminen – 300 – 1 200 euroa
- Ostajan reklamaatioon tai vaatimuksiin vastaaminen – enintään 2 500 euroa (sis. edellinen vaihe)
- Osapuolten välisissä sovintoneuvotteluissa avustaminen – enintään 8 000 euroa (sis. edelliset vaiheet)
- Haastehakemukseen vastaaminen ja tuomioistuinsovittelussa avustaminen – enintään 12 000 euroa (sis. edelliset vaiheet)
- Käräjäoikeusprosessissa avustaminen – keskimäärin 27 000 euroa (sis. edelliset vaiheet)
Ostajan vaatimuksesta
Saamasi vaatimus voi liittyä asunnossa kaupan jälkeen ilmenneeseen
- kosteusvaurioon
- rakennusvirheeseen
- homeongelmaan
- sisäilmaongelmaan tai
- muuhun ongelmaan.
Ostaja on saattanut vielä olla ilmaisematta vaatimuksiaan tarkemmin tai on esittänyt hinnanalennuspyynnön tai vaatimuksen kaupan purkamisesta. Kyseessä on voinut ollut piilovirhe, eli et itsekään ollut tietoinen asiasta, tai et ole huomannut kertoa asiasta ennen kauppaa. Joka tapauksessa olet eri mieltä vaatimuksista. Tällöin on syntynyt asuntokauppariita.
Asiakkaidemme toimeksiannot hoidetaan nopeasti, selkeästi ja tehokkaasti.
Luotettava valinta
Tiesithän, että oikeusturvavakuutuksesi voi korvata sinulle aiheutuneita kulujamme
Miten asuntokauppariita etenee?
-
1
Tilanneanalyysi
- Otamme jutun haltuun – selvitämme myyjän oikeudellisen aseman saadun materiaalin, palaverin ja asiantuntemuksemme perusteella
- Esitämme vaihtoehdot ja annamme suosituksemme myyjälle
-
2
Reklamaatioon ja vaatimuksiin vastaaminen
- Tutustumme ostajan esittämään reklamaatioon / vaatimuksiin
- Laadimme vastineen
- Lähetämme vastineen asiakkaan hyväksymisen jälkeen
- Asia saattaa päättyä tähän tai
-
3
Sovintoneuvottelut
- Pyrimme saavuttamaan yhteisen näkemyksen ongelmasta ja molempien asemasta
- Pyrimme sovintoon
- Mahdollisen sovintosopimuksen laatiminen
- Asia saattaa päättyä tähän tai
-
4
Haastehakemus
- Vastaanotamme kärjäoikeudesta ostajan laatiman haastehakemuksen
- Toimitamme vastineen
-
5
Tuomioistuinsovittelu
- Asia pyritään saada soviteltua tuomarin johdolla
- Yhteisen näkemyksen löydyttyä asia päättyy sovintosopimukseen tai
-
6
Pääkäsittely
- Sovintoa ei olla saatu aikaiseksi ja asia käsitellään pääkäsittelyssä
- Käräjäoikeusvaihe päättyy tuomioon
- Mahdollinen hovioikeusvaihe, jos tehdään valitus
Ota yhteyttä
Ensimmäinen puhelu on veloitukseton kartoituspuhelu.
Lähipalvelupisteet:
Helsinki (Vantaa ja Espoo) | Turku | Tampere
Etäpalveluna:
Lahti | Jyväskylä | Vaasa | Kuopio | Seinäjoki | Lappeenranta | Hämeenlinna | Kouvola | Mikkeli | Joensuu | Oulu | Rovaniemi | Rauma | Pori