Ostajan vaatimukseen vastaaminen – asuntokauppariita

Oletko asunnon myyjä ja ostaja lähestynyt sinua vaatimuksella? Me voimme auttaa riidan ratkaisemisessa.

Ostajan vaatimukseen vastaaminen – asuntokauppariita

Olet siis myynyt asunnon ja olet saanut ostajalta reklamaation tai vaatimuksen, josta olet eri mieltä. Asuntokauppariidan ratkaisupalvelumme on juuri sinulle suunnattu.

Palvelumme sisältö vaiheittain

Avustamme asuntokauppariidan selvittämisessä ja tyypillisesti asia etenee näiden vaiheiden mukaisesti.

  1. Myyjän oikeudellisen aseman selvittäminen sekä vaihtoehtojen ja suositusten antaminen
  2. Ostajan reklamaatioon tai vaatimuksiin vastaaminen
  3. Osapuolten välisissä sovintoneuvotteluissa avustaminen
  4. Haastehakemukseen vastaaminen ja tuomioistuinsovittelussa avustaminen
  5. Käräjäoikeusprosessissa avustaminen

Mitä aikaisemmassa vaiheessa edellä kuvattuja vaiheita asia saadaan päättymään, sen edullisemmaksi se sinulle tulee.

Asuntokauppariidan hinta eri vaiheissa

Alla on esitetty esimerkinomaisia tyypillisiä palkkioitamme eri vaiheista. Summat sisältävät arvonlisäveron.

  1. Myyjän oikeudellisen aseman selvittäminen sekä vaihtoehtojen ja suosituksen esittäminen – 300 – 1 200 euroa
  2. Ostajan reklamaatioon tai vaatimuksiin vastaaminen – enintään 2 500 euroa (sis. edellinen vaihe)
  3. Osapuolten välisissä sovintoneuvotteluissa avustaminen – enintään 8 000 euroa (sis. edelliset vaiheet)
  4. Haastehakemukseen vastaaminen ja tuomioistuinsovittelussa avustaminen – enintään 12 000 euroa (sis. edelliset vaiheet)
  5. Käräjäoikeusprosessissa avustaminen – keskimäärin 27 000 euroa (sis. edelliset vaiheet)

Ostajan vaatimuksesta

Saamasi vaatimus voi liittyä asunnossa kaupan jälkeen ilmenneeseen

  • kosteusvaurioon
  • rakennusvirheeseen
  • homeongelmaan
  • sisäilmaongelmaan tai
  • muuhun ongelmaan.

Ostaja on saattanut vielä olla ilmaisematta vaatimuksiaan tarkemmin tai on esittänyt hinnanalennuspyynnön tai vaatimuksen kaupan purkamisesta. Kyseessä on voinut ollut piilovirhe, eli et itsekään ollut tietoinen asiasta, tai et ole huomannut kertoa asiasta ennen kauppaa. Joka tapauksessa olet eri mieltä vaatimuksista. Tällöin on syntynyt asuntokauppariita.

Asiakkaidemme toimeksiannot hoidetaan nopeasti, selkeästi ja tehokkaasti.

Luotettava valinta

9/10 suosittelee
Jatkuvan asiakastyytyväisyysseurantamme mukaan

Tiesithän, että oikeusturvavakuutuksesi voi korvata sinulle aiheutuneita kulujamme

Miten asuntokauppariita etenee?

  • 1

    Tilanneanalyysi

    • Otamme jutun haltuun – selvitämme myyjän oikeudellisen aseman saadun materiaalin, palaverin ja asiantuntemuksemme perusteella
    • Esitämme vaihtoehdot ja annamme suosituksemme myyjälle
  • 2

    Reklamaatioon ja vaatimuksiin vastaaminen

    • Tutustumme ostajan esittämään reklamaatioon / vaatimuksiin
    • Laadimme vastineen
    • Lähetämme vastineen asiakkaan hyväksymisen jälkeen
    • Asia saattaa päättyä tähän tai
  • 3

    Sovintoneuvottelut

    • Pyrimme saavuttamaan yhteisen näkemyksen ongelmasta ja molempien asemasta
    • Pyrimme sovintoon
    • Mahdollisen sovintosopimuksen laatiminen
    • Asia saattaa päättyä tähän tai
  • 4

    Haastehakemus

    • Vastaanotamme kärjäoikeudesta ostajan laatiman haastehakemuksen
    • Toimitamme vastineen
  • 5

    Tuomioistuinsovittelu

    • Asia pyritään saada soviteltua tuomarin johdolla
    • Yhteisen näkemyksen löydyttyä asia päättyy sovintosopimukseen tai
  • 6

    Pääkäsittely

    • Sovintoa ei olla saatu aikaiseksi ja asia käsitellään pääkäsittelyssä
    • Käräjäoikeusvaihe päättyy tuomioon
    • Mahdollinen hovioikeusvaihe, jos tehdään valitus

Ota yhteyttä

Ensimmäinen puhelu on veloitukseton kartoituspuhelu.

Lähipalvelupisteet:
Helsinki (Vantaa ja Espoo) | Turku | Tampere

Etäpalveluna:
Lahti | Jyväskylä | Vaasa | Kuopio | Seinäjoki | Lappeenranta | Hämeenlinna | Kouvola | Mikkeli | Joensuu | Oulu | Rovaniemi | Rauma | Pori

Janne Harju

010 289 9426

Tarvekartoitus ja myynti

Jani Karlsson

010 289 9407

Tarvekartoitus ja myynti

Miksi valita Heikkilä & Co hoitamaan asiaanne?

  • Yhdeksän asiakastamme kymmenestä suosittelisi meitä ystävälleen tai liiketuttavalleen (katso palautekyselymme tuloksia).
  • Kiinteistölakimiehemme ja yritysjuristimme hoitavat noin 600 erityyppistä juttua vuodessa, eli tietoa ja osaamista on kertynyt koko lakimiestiimille.
  • Kaikilla kiinteistölakimiehillämme ja yritysjuristeillamme on koko tiimin tieto ja kokemus käytettävissään.

Jätä yhteydenottopyyntö

Yleiskatsaus

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotta voisimme tarjota kävijöille mahdollisimman hyvän käyttökokemuksen. Verkkoselaimeen tallentuvat evästeet tunnistavat palaavat kävijät ja heidän kielensä. Lisäksi evästeet antavat meille tärkeää tietoa mm. siitä, mitkä sivut kiinnostavat kävijöitä.

Syyt miksi erityisesti HYVÄKSYISIT evästeet ovat:
• Voit aloittaa CHATin asiakaspalveluumme kanssa. Jos hylkäät, CHAT palvelu ei toimi.
• Sinua ei voida tunnistaa, vaikka hyväksyisit ne.

Välttämättömät evästeet

Nämä tulee olla aina päällä mm. siksi, että saat sumenkielisen sivuston automaattisesti käyttöösi.

Kolmansien osapuolien evästeet

Sivustomme käyttää evästeiden avulla kolmansien apuohjelmia mm.:
• tarjotakseen CHAT palvelun kävijöille
• kerätäkseen tietoa anonyymisti sivuston käytöstä kuten suosituimmat sivut, suosituimmat sisällöt, kävijämäärät jne.
• pystyäksemme tarjoamaan paremman käyttäjäkokemuksen sivustollamme.